محل تبلیغات شما

معمولترين سرويس لازم براي ترمزها يا نگهداري از سيستم ترمز تعويض لنت ترمز مي‌باشد. لنتهاي ترمز معمولا داراي يک قطعه في به نام سايش نما (نمايش دهنده ميزان سايش و فرسودگي) هستند. وقتي لنتها به اندازه کافي فرسوده شوند، در زمان گرفته شدن ترمز سايش نما با ديسک ترمز باعث تماس اين قطعه با ديسک ترمز شده و صداي سوت به گوش مي‌رسد که از تماس قطعات في(لنت و ديسک)حاصل مي‌شود.

بر روي نوعي از لنت‌هاي چرخ جلو يک فيش بصورت جاسازي شده در لنت، بين آخرين نقطه اتصال لنت و بدنه في آن، شرکت‌هاي سازنده لنت قرار داده اند که وقتي لنت در آستانه تمام شدن قرار مي‌گيرد بوسيله آن يک چراغ در پشت آمپر به راننده هشدار مي‌دهد تا لنت‌ها را تعويض کند. در ضمن يک دريچه(فضاي خالي) بازديد در سيلندر ترمز ديسکي وجود دارد که از طريق آن مي‌توانيد ميزان فرسودگي لنتهاي ترمز را مشاهده کنيد.

لنت ترمز تيگران

سيستم ترمز کاسه اي

ترمزهاي کاسه اي:

در ترمز کاسه اي ، کاسه ترمز به چرخ متصل است و همراه آن گردش مي‌کند. دو عدد کفشک آهني هلالي شکل که لنت‌هاي ترمز بر روي آن کوبيده شده روي طبق ثابت محور نصب شده اند .در حالت عادي که خودرو نياز به ترمز کردن ندارد کفشک‌ها به طوري تنظيم مي‌شوند که فاصله کمي‌بين کاسه ي ترمز و لنت‌هاي روي کفشک وجود داشته باشد وقتي راننده پدال ترمز را مي‌فشارد فشار روغن در سيلندر اصلي افزايش يافته به سيلندر چرخ‌ها هدايت مي‌شود پيستون‌هاي داخل سيلندر چرخ در اثر فشار روغن از يکديگر دور شده کفشک‌هاي ترمز را به طرف کاسه ي ترمز حرکت مي‌دهند در اثر نيروي وارد از لنت هر کاسه ي ترمز نيروي اصطکاک بين کاسه ترمز و لنت ايجاد مي‌شود و نتيجه ان ايجاد شتاب منفي در چرخ و متوقف کردن ان است .
علاوه بر نيروي هيدروليکي موثر بر کفشک‌هاي ترمز نيروي ديگري هم در ترمز‌ها ي کفشکي توليد مي‌شود که عمل لنت‌هاي کفشکي است عمل خودکار در اثر  رخش کاسه و ثابت بودن لنت در هنگام (servo-action) خودکار ترمز کردن در کاسه ي ترمز بوجود مي‌ايد کفشک ترمز در يک نقطه از طبق ثابت و در نقطه اي ديگر به وسيله پيستون سيلندر چرخ به سمت کاسه ي ترمز فشرده مي‌شود به انتهاي قسمتي از کفشک ترمز که در روي طبق ثابت است پاشنه و به قسمتي که به وسيله ي پيستون سيلندر چرخ حرکت مي‌کند پنجه گويند .

لنت ترمز

هر گاه جهت چرخش کاسه ي ترمز از طرف پنجه به طرف پاشنه کفشک باشد ان را کفشک محرک و هر گاه جهت چرخش کاسه ا ز طرف پاشنه به طرف پنجه باشد فشک را متحرک گويند پاشنه کفشک محرک در هنگام ترمز کردن مايل است قسمت پايين لنت را در کاسه ي ترمز فرو برده نيروي بسيار زيادي در نزديکي پاشنه ي لنت ايجاد مي‌شود.اين نيروي فرو رونده درکاسه ي ترمز نيروي اصطکاک نسبتا زيادي را در بين لنت و کاسه توليد مي‌کند و باعث شتاب منفي زيادي درچرخ مي‌گردد در کفشک متحرک جهت نيرو از طرف پاشنه به طرف پنجه بوده و باعث عقب راندن لنت از کاسه مي‌شود.

انواع کفشک بندي ترمز‌هاي کاسه اي :

کفشک بندي سيمپلکس
کفشک بندي دوپلکس
کفشک بندي سرو

?) کفشک بندي سيمپلکس

چندين نوع کفشک بندي سيمپلکس وجود دارد که بر حسب نوع شناور يا ثابت بودن و نوع تکيه گاه پاشنه کفشک چرخشي يا لغزشي دسته بندي مي‌شود در کفشک‌هاي سيمپلکس ضريب مخصوص افزايش نيروي اصطکاک کفشک‌ها در حدود ? است که قسمت بيشتر ضريب اصطکاک ايجادي در کفشک محرک و قسمت اندک ان در کفشک متحرک ايجا د مي‌شود بنابراين اختلاف نيرو ي بين دو کفشک خيلي زياد است بيشترين خوردگي لنت در کفشک محرک است و مقدار کمي‌از لنت متحرک ساييده مي‌شود به اين دليل گاهي لنت قسمت متحرک را نازک تر مي‌کوبند گاهي سيستم محرک لنت‌هاي کفشک از نوع گوه اي است و بعضي اوقات محرک بادامکي از محاسن سيستم بادامکي ساييدگي يکسان لنت‌ها در کفشک محرک و متحرک است زيرا بادامک محرک کفشک‌ها در محل ثابتي در روي طبق مستقر شده است و از معايب ان ميتوان قدرت زياد براي راه اندازي و استحکام زياد قطعات را نام برد زيرا نيروهاي نامساوي بر بادامک وارد مي‌شود.

لنت ترمز پژو تيگران

لنت ترمز پژو تيگران

?) کفشک بندي دوپلکس :

در اين نوع کفشک بندي دو پيستون به کار رفته است که نتيجه ي ان محرک کردن هر دو کفشک جلو و عقب است.حسن ترمز دوپلکس توزيع يکسان نيرو در بين لنت‌ها محرک و متحرک است ساييدگي هر دو لنت برابر و ضريب C= افزايش نيرو نيز در ان ? مي‌باشد

?) کفشک بندي سرو 

از اين کفشک بندي در محور عقب کاميون‌هاي تجاري سبک استفاده مي‌شود اساسي ترين مزيت کفشک بندي سرو ان است که نيروي تکيه گاهي)پاشنه اي ( فشک محرک به کفشک متحرک وارد مي‌شود و در نتيجه ضريب ? تن استفاده مي‌شود  مي‌رسد به اين دليل در اغلب کاميونهاي بيش از ? C= افزايش نيرو در ان به ? ترمز‌هاي کاسه اي در چرخهاي عقب اغلب اتومبيل‌هاي سواري و در خودروهاي سنگين (باري و مسافر بري) هم معمولا در همه ي چرخها کاربرد دارد.

 

کاهش هزينه‌ها با پيدا کردن متخصصين حرفه‌اي گرمايشي

سرويس پکيج در فصل زمستان

خدمات تعمير پکيج تهران و تعمير آبگرمکن تهران

ترمز ,کفشک ,کاسه ,لنت ,ي ,مي‌شود ,کفشک بندي ,ي ترمز ,کاسه ي ,کفشک محرک ,در کفشک ,ترمز نيروي اصطکاک

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

املاک صنعتی هیراد گل پونه پیکاسو هنر alirezasargolzaii0012 فروشگاه کولر گازی کرج تهویه Promex تجهیزات فنی آنلاین شو راه اندازی تجهیزات آشپزخانه فانوس کامپیوتر نگاره طوبی